2013-05-19

Synnøve Solemdal interjú (magyar fordítás)

Mai napra is van egy nagy meglepetésünk, interjú egy ígéretes tehetséggel, aki az egyik legnagyobb biatlon nemzet tagja. Mindig kedves és mindig mosolyog, világkupa futam győztes, világbajnok, Nove Mesto-ban lett nagy kedvencünk és nagyon különleges helyet foglal el a szívünkben. Igen, ő Synnoeve Solemdal Norvégiából, aki ma ünnepli születésnapját.

BFH: Kedves Synnoeve, először is boldog születésnapot. Azt hiszem egy nagyon sikeres évadot zártál a világ kupában. Hochfilzenben megnyerted az első aranyérmedet üldözésesben, négyszer váltóban és ebben két aranyat is szereztél a világbajnokságon. Hogy látod az elmúlt szezont? Ez volt a legjobb szezonod?

Synnoeve: Köszönöm. Az elmúlt szezon volt talán a legjobb szezonom eddig. Nagyon elégedett voltam a jó futamokkal, de én úgy gondolom a következő szezonom jobb lehet.

BFH: Ez volt az első szezon, amikor különböző versenyszámokban nyertél. Van aranyérmed egyéni és csapat versenyben is. Melyik győzelem fontosabb neked?

Synnoeve: A Nove Mesto-i női váltó aranyérme a legfontosabb nekem. Annyi időt töltöttem a többi lánnyal ebben az évben, hogy ők lettek a második családom. Amikor Tora áthaladt a célvonalon, olyan boldog voltam, hogy majdnem sírni kezdtem.

BFH: A 2010-es Európa bajnokságon is nyertél üldözésesben. Ez a kedvenc versenyszámod?

Synnoeve: Haha.. Igen, nagyon szeretem az üldözésest.

BFH: Balszerencsére nem tudtad teljesen befejezni a szezont, egészségügyi gondok miatt, nem tudtál indulni Oroszországban, de jövőre Szocsiban rendezik a téli olimpiát. Nem lesz előnyöd a pálya ismeretéből. Mit gondolsz erről? Ez hátrány vagy előny neked?

Synnoeve: Terveztem, hogy megyek Szocsiba, de most „tiszta” fejjel próbálom meg helyette. Úgy gondolom, ha a nyári felkészülésem jó, akkor fel leszek készülve, hogy jó futamokat menjek bárhol.

BFH: Mi a célod a következő szezonban? Azt hiszem egy aranyérem Szocsiból természetesen…

Synnoeve: Szeretnék egy aranyat Szocsiból, de ez egy nagyon nehéz feladat. Jobb és jobb akarok lenni minden szezonban, ha ezt meg tudom csinálni, elégedett leszek.

BFH: Jobb és jobb vagy évről évre. Mit gondolsz, fel fogsz nőni Torához, vagy le is hagyod?

Synnoeve: Remélem, eddig nagyon szerencsés voltam

BFH: Az edzések elkezdődtek, elkezdődött a felkészülés a következő szezonra, de előtte volt egy kis szabadidőd. Hogy töltötted a szabadidődet? A hobbijaiddal foglalkoztál? Mik azok?

Synnoeve: Szeretek találkozni a családommal és a barátaimmal otthon. A szezon alatt nincs esélyem találkozni velük. Megpróbálok találkozni velük olyan gyakran amennyire lehet a szabadság alatt.

BFH: Előfordul hogy csak úgy ki mész egyet sífutni, a magad kedvére, amikor szikrázik a hó a napsütésben? Vagy épp elég a kötelező edzésprogram?

Synnøve: A versenyszezonban sosem csinálok ilyesmit, de amit vége a versenyeknek imádok kijárni sífutni a hegyek közé!

BFH: A mindennapos kemény edzéseket győződ-e motivációval? Azt hiszem segít, hogy a sífutás magában is elég szórakoztató, nem így van?


Synnøve: Nagyon szeretek edzeni! A biatlonban az a legjobb, hogy sok féle dolgot tudunk csinálni. A nyár során a tréningeken, futunk, bringázunk, sírollerezünk és erősítünk. Télen síelünk klasszikus, és korcsolyázó stílusban is. És természetesen mindig


lövünk! Szóval sosem válik monotonná az edzés!

BFH: Szereted az alpesi sízést is? Szoktad is csinálni?

Synnøve: Igen! Szeretem az alpesi műfajt is, de nem vagyok nagy vagány, amikor igazán meredek a lejtő. Gyakorlom és próbálok egyre inkább bevállalós lenni, így biatlonban is javulok, hisz lejtő ott is van.

BFH: Végezetül szeretnénk megköszönni, amiket kaptunk tőled Nove Mesto-ban, a dedikált rajtszámot, a közös fotót, és a sok mosolyt! Milyen emlékeid vannak a magyar szurkolókról? Volt valami emlékezetes?


Synnøve: Sok jó emlékem van a magyar szurkolótáborról! Emlékszem mindig mosolyogtak felém, és bíztattak, akár hányszor elsíeltem előttük. Nagyon jó érzés volt, és sokat jelentett nekem!

Köszönjük a beszélgetést, és a lehető legjobbakat kívánjuk a következő szezonra!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése