2013-05-12

Búzás Dorottya interjú (04.10)

Szurkolói csoportunk a maga kis szerény eszközeivel igyekszik segíteni és megismerni azokat a fiatal magyar tehetségeket határainkon innen és túl, akik a világ legszebb sportját választották és űzik. Elsőként Búzás Dorottyát, a csíkszeredai biatlonsport új tehetségét kérdezzük annak ürügyén, hogy a brassói Ifjúsági Olimpia sprintversenyében csodálatos ezüstérmes helyezést ért el.

Dorottya, sok szeretettel gratulálunk ehhez a kiemelkedő eredményhez! Kérlek, mesélj nekünk a versenyről – milyen érzés volt a dobogón állni egy ilyen rangos eseményen?

Először is köszönöm szépen a gratulációt és azt, hogy a határon túlról is felfigyeltek a teljesítményemre. Nagyszerű érzés volt felállni a dobogóra. Nem számítottam ilyen jó eredményekre, tudván, hogy kik az ellenfeleim. Nagyon nehéz volt a verseny, úgy a lőtéren, mint a pálya többi részén, mert mindenhol maximálisan kellett teljesíteni. Az eredményemhez hozzájárult a tökéletes lövés is. Úgy gondolom előnyben részesültem az ellenfelekkel szemben, ugyanis jól ismertem a pályát, többször is versenyeztem ott, így tudtam, hogyan osszam be az erőmet. Amikor megláttam az eredménylistát, nagy boldogság töltött el, és nem hittem a szememnek. Sokat készültem erre a versenyre és sikerült teljesíteni az elvárásokat.

Mióta biatlonozol és mi késztetett arra, hogy ezt a csodálatos sportágat válaszd? Azt gondolom, vannak előtted olyan példaképek, akik pályafutására példaként tudsz tekinteni… A csíkszeredai biatlonéletről sok jót hallottunk már…

2002-ben kezdtem el sportolni, sífutni. Az egykori testnevelő tanárnőm, Gecse Izabella mondta, hogy van rá lehetőség, hogy próbáljuk ki ezt a sportot. Ez meg is történt és megtetszett nekem, így elkezdtem sportszerűen űzni. Később, 2005-2006 telén megtanítottak minket a fegyver használatára, és azóta biatlon versenyzőként indulok a versenyeken. Jobban tetszik a biatlon, mivel egy összetett sport és szeretem a lövészetet.

Idén vettél először részt Ifjúsági és Junior világbajnokságon. Milyen tapasztalatokkal tértél haza Ausztriából?

Nagyon tetszett az ottani szervezés, illetve egy jó felmérésnek viszonyult az olimpia előtt. Örültem, hogy részt vehetek egy ilyen sportrendezvényen, tapasztalatokat szerezhetek nagyobb versenyeken is. Jó volt más nemzetiségű lányokkal versenyezni. A szervezők és a versenyzők is kedvesek voltak, mindenképp egy pozitív élmény volt számomra.

Milyen célok vannak előtted a következő szezonra?

A következő szezonban ismét szeretnék részt venni az Ifjúsági és Junior világbajnokságon, és szeretnék elérni minél több jó eredményt.

Mi a legnagyobb álmod, amit szeretnél elérni a biatlonban?

Ezen még nem gondolkodtam el, egyelőre amíg szeretem és tudom, addig továbbra is űzöm ezt a sportot.

Van-e kedvenc versenyződ a nemzetközi mezőnyből?

Igen, van kedvenc versenyzőm. Az egyikük a norvég Tora Berger, mert egy egyszerű nő, és mert folyamatosan tudja fokozni a sebességét egy versenyen, addig hajtja magát, amíg be nem érkezik a célba. A másik kedvenc versenyzőm a finn Kaisa Mäkäräinen. Őt azért kedvelem, mert volt már szerencsém személyesen találkozni vele, láttam edzés közben és nagyon szimpatikus.

Mit üzennél a magyar szurkolóknak?

Azt üzenem a magyar szurkolóknak, hogy figyelemre méltó, hogy milyen lelkesek, hogy mennyire támogatják a sportolókat. A versenyzőknek szükségük van ilyen szurkoló táborra, ilyen pozitív hozzáállásra. Amikor tudnak, vegyenek részt a versenyeken, mert az egy élmény úgy a sportoló, mint a szurkolók számára egyaránt.

Köszönjük, hogy válaszoltál nekünk, és reméljük minél előbb találkozunk személyesen egy biatlonversenyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése